Naturvidenskabsfestival 24. september 2026 – TILMELDING SENEST 11. AUGUST 2026

Naturvidenskabsfestival 24. september 2026 – TILMELDING SENEST 11. AUGUST 2026

Går du i 8. eller 9. klasse, og er du interesseret i naturvidenskab, så kom til:

Naturvidenskabsfestival på Virum Gymnasium – for 8./9.klasser i uge 39

Du kan møde VG-elever og lærere og sammen med dem lave spændende hands-on-forsøg. Årets tema for den landsdækkende naturvidenskabsfestival i uge 39 er:

 ”Alt hænger sammen”.

Tilmelding senest 11. august

8.-9.-klasses elever m/lærere er velkomne efter forudgående tilmelding pr. mail til faglig koordinator Bodil Heiselberg på bd@edu.virum-gym.dk

Deadline for tilmelding er 11. august (men meget gerne før (sommerferien), hvis I vil sikre jer en plads!)

Man kan tilmelde klasser fra kl. 8.30-11.30 eller fra kl. 12.00-15.00. HUSK at ønske tidspunkt ved tilmelding. I tilfælde af for få tilmeldte er det kun seancen fra kl. 8.30 – 11.30, der gennemføres.

Dygtige og entusiastiske gymnasieelever vil i mindre grupper formidle naturvidenskab og lave spændende hands-on forsøg med 8.-9.-klasses eleverne. I vil blive taget imod og guidet rundt mellem aktiviteterne af elevmentorer.

Alle elever vil møde mindst tre af fagene biologi, biotek, fysik, kemi, naturgeografi.